Ute-KM 2024

Tävlingen planeras att genomföras 25:e maj till 2:a juni.

Klasser: Herrsingel A (HSA), Herrsingel B (HSB), Damsingel A (DSA), Damsingel B (DSB), Herrdubbel (HD), Damdubbel (DD), Juniorsingel (JS)

Tävlingskommittén förbehåller sig rätten att bestämma slutliga klasser samt tävlingsupplägg per klass beroende på deltagarantal.
Pool/Gruppspel kan bli ett alternativ (baserat på antalet deltagare per klass). I detta fall kommer alla (utom seedade spelare) kommer få spela minst två matcher.

Anmälan: Görs i MATCHi i inloggat här: https://www.matchi.se/facility/events/index Länk till annan webbplats.
Ligger som två aktiviteter - en för anmälan vuxenklasser och en för juniorklasser. Ange där i fritext vilken klass ni vill spela samt eventuella förbehåll.

Anmälan är bindande och ska vara tävlingskommittén tillhanda senast söndag 19/5.

Tid: Matcherna spelas på helgerna samt vardagar efter kl. 16.00.

Avgift: 200 kr för seniorer och 100 kr för juniorer oavsett antal klasser. Betalning sker i samband med anmälan i MATCHi.

Plats: Grusbanan i Vaxholm (Lägret) samt utomhusbanorna vid Paviljongen på Resarö. Vid dåligt väder kan vissa matcher behöva spelas i bollhallen.

Matcher: Matcherna spelas bäst av tre (3) set med tie-break vid 6-6. Vid 1-1 i set spelas ett matchtie-break till tio (10) poäng istället för tredje set.
Formatet på JS återkommer vi till och kommer sättas i samråd med tränarna.

Förbehåll: Måste anges vid anmälan.Tävlingskommittén har rätt att inte godkänna vissa förbehåll. I sådana fall får spelaren möjlighet att avanmäla sig. Inga förbehåll godkänns efter spelschemat är satt.
Den som inte kan spela enligt schemat eller blir mer än 15 min sen får lämna W/O.

Lottning & Spelschema: Anslås på klubbens hemsida snarast efter att lottning och spelschema är klart. Lottning och spelschema skickas ut via mail till deltagarna innan tävlingen börjar.

OBS! Tävlingskommittén kommer skicka ut regelbundna uppdateringar, dock är man själv ansvarig för att kolla upp när och var man spelar.

Tävlingskommittén:
E-post: tavling@vaxholmstennisklubb.se