Boka bana - Utomhus

Vaxholms Tennisklubbs medlemmar har haft en av Sveriges bästa grusbanor under lång tid.

Grusbanan ligger vid Lägret i centrala Vaxholm, och har skötts exemplariskt av bröderna Hägglund i nästan 25 år. Under våren 2021 så valde Göran och Ulf att lämna över stafettpinnen tillbaka till klubben.

Grusbanan är normalt öppen mellan maj-oktober, beroende på väder.

Du bokar strötider via MATCHi.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och här betalar du även för din bokning.

Prislista VTK medlemmar

125:-/timme

Prislista Icke medlemmar
225:-/timme

För att vår tennisbana ska förbli riktigt bra och för att vi skall kunna underhålla banan är det viktigt att alla som spelar sköter om den och ser till att området runt tennisbanan är i ordning. Om något går sönder eller om ni har frågor vänligen kontakta:

Regler

• Endast tennis får spelas på tennisbanan.
  • Banan får inte användas om den dammar och är torr. Då skall den vattnas innan spel.
  • Är banan lerig, mjuk eller blöt av pölar är det förbjudet att nyttja banan eftersom den då riskerar att förstöras. Kontakta i sådana fall VTK så får ni ett MATCHi klippkort som möjliggör ny bokning.
  • Man bokar/spelar i 60 minuters intervall, med start varje hel timme. Innan er speltid är slut drar ni banan med dragnätet samt vattnar den.
  • Det är viktigt att man drar HELA banan och att man drar för att behålla gruset på banan.
  • Linjerna skall sopas efter att banan dragits.
  • Alla stenar eller andra föremål som inte hör till underlaget, skall plockas bort. Ligger dessa kvar förstörs spelet, men framför allt tennisbanan.
  • Gå inte in på banan förrän de som spelar före er lämnat banan.
  • Skor med grova mönster, alternativt dobbar får inte användas i samband med spel på tennisbanan.
Grusbanan vid Lägret

Publicerad: 2023-01-11