Ny logotyp på plats!

I vårt nyhetsbrev i december berättade vi om arbetet med vår nya logotyp, och har sedan dess uppdaterat bl a skyltar i hallen, hemsida och sociala medier med den nya logon.

VTK logo_ny_liten

Målsättningen har varit att förtydliga vad Vaxholms Tennisklubb står för med ett mer modernt formspråk utan att för den skull tappa klubbens historik och tradition.

VTK är en anrik klubb med rötter så långt tillbaka som 1936. Årtalet 1936 har varit en del av den gamla logotypen, och kommer även vara det framledes på utvalda enheter.

VTK logo royalblå text_ny_liten

Styrelsen har också önskat förstärka kopplingen till tennis men även vår unika miljö i Vaxholm och skärgården. Klubben har lite blygsamt kallat sig för Skärgårdens Centercourt, men med den nya visuella identiteten lyfter vi fram det ännu mer då vi tycker att det är något vi ska vara stolta över.

I samband med lansering av den nya logon tar vi också fram nya klubbkläder med det nya konceptet. Vi jobbar på att hitta en bra leverantör som kan erbjuda en snygg och prisvärd klädkollektion med inriktning på tennis. Vi återkommer inom kort med mer information om kollektionen, priser och beställningsförfarande.

Den nya logon och profilen har tagits fram i samarbete med Brand Creative, en varumärkesbyrå med lokal förankring på Resarö som jobbar med varumärke, visuella koncept, kommunikation, information och marknadsföring inom två verksamhetsområden: design och produktion.

– Vi har utgått från klubbens historia och tagit fram en identitet med utökad färgpalett och typografi som tillför dynamik och skapar en helhet där tradition och vision är i samspel för en förening i tiden. Det är alltid kul med lokala uppdrag och eftersom jag själv spelar mycket tennis har det varit extra roligt att få göra det här och sätta ett avtryck i klubben, säger Martin Björinge en av delägarna i Brand Creative.

Publicerad: 2024-01-19

Senast uppdaterad: 2024-02-23