Vaxholms Tennisklubb

Rekordmånga deltagare i Inne-KM!

Under en dryg vecka spelades 84 matcher och avslutades med spännande finaler till helgen. Så roligt att så många deltog, och extra roligt att vi hade så många juniorer i årets upplaga av Inne-KM!

Mixdubbel-matcherna spelades fredag den 31 mars
Efter otaliga 3-setsmatcher i supertiebreaks under fredagkvällen så stod det klart att VTKs ordförande John Parkinson tillsammans med Stephanie Oscarsson blev vinnare. På hedrande andra plats placerade sig paret Filip och Sofia Sten.

MD final Inne-KM 2023

Final i Herrdubbel spelades lördag den 1 april.
En mycket välspelad och jämn match där duon Daniel Jansson/Niklas Nestlander till slut vann över Henrik Mellberg/Magnus Rensfeldt med 6-2, 6-2.

HD final Inne-KM 2023

Resterande finaler spelades under söndagen den 2 april
Henry Örnhall och Alexander Fransson gick till final i sin grupp Juniorsingel - Grupp "Alcaraz". Alexander vann med 7-6, 6-4. En mycket jämn och spännande match - grattis och bra kämpat!

JS final Inne-KM 2023

Calle Herolf och Oscar Öster gick vidare till JS-finalen i Grupp "Tsitsipas". Det blev en riktig nagelbitare, men Oscar vann till slut med 6-4, 4-6, 10-8. Stort grattis och bra jobbat!

JS final Inne-KM 2023

Gustav Ellsäter och Joacim Metz gratuleras av Alex Abry från VTKs tävlingskommitté. I JS-finalen Grupp "Nadal" blev det en mycket spännande och välspelad match där Gustav till slut tog hem segern med 7-6, 7-6. Stort grattis och bra spelat!

JS final grupp äldre InneKM 2023

Carina Jacobsson och Sara Ellsäter gjorde upp om årets mästartitel i Damsingel. Mycket bra match där Sara slutligen vann med 6-0, 7-6. Stort grattis och bra kämpat!

DS final Inne-KM 2023

Stefan Svömmekjaer och Pontus Warholm i HS-final. En tuff match där Stefan avgick med segern 6-2, 6-4. Stor grattis!

HS final Inne-KM 2023

Ett stort tack till er i publiken under finalerna. Härlig stämning i tennishallen!
Hälsningar tävlingskommittén

Prisbord med pokaler